Stowarzyszenie Gmin i Powiatów Małopolski

Szkolenie

Zakres tematyczny szkolenia 1. Kim chcemy być - wizerunek organizacji
- wizerunek osobisty (w tym umiejętne kreowanie spójnego wizerunku osobistego) i jego wpływ na obraz organizacji.
- wpływ sposobu komunikowania się na wizerunek samorządu.
2. Public Relations.
- podstawowe definicje i zasady.
- niezbędne przygotowania, określanie strategii i przekładanie jej na poszczególne działania.
- dobór osób odpowiedzialnych za poszczególne rodzaje działań i ich umocowanie w organizacji.
- PR "codzienny" i "specjalny" (np. sponsoringi, działania charytatywne itp.)
- współpraca z ośrodkami opiniotwórczymi, mediami itp.
- reagowanie w sytuacjach kryzysowych (zarządzanie kryzysem).
- badanie rezultatów i wyciąganie z nich wniosków.
3. Trening w zakresie mediów i podstawy sztuki prezentacji i autoprezentacji
- wiedza i umiejętności potrzebne osobom kontaktującym się z mediami i występującymi w nich, ćwiczenia z kamerą i mikrofonem, przygotowywanie informacji prasowych itp.
- sposoby i powody nawiązywania kontaktów z mediami,
- przedstawiania myśli i spraw z uwzględnieniem sposobu przekazywania i specyfiki odbiorców,
- techniki prezentacji (efektywne wykorzystanie dostępnej technologii i własnych możliwości).

Cel szkolenia:

Rozwój umiejętności prowadzenia prezentacji i wystąpień publicznych dla niewielkich grup, jak również liczniejszych audytoriów.Zrozumienie przez uczestników dlaczego opinia różnych środowisk o organizacji jest tak ważna. Przekazanie wiedzy dotyczącej podstaw tworzenia wizerunku oraz podstawowych umiejętności, które pozwolą ten wizerunek kreować świadomie i zgodnie ze strategią organizacji. Przygotowanie uczestników do efektywnych, profesjonalnych kontaktów z przedstawicielami mediów.

Formy i matody pracy:

Zajęcia są realizowane metodami aktywnymi w małych grupach (trening psychologiczny, metody seminaryjne, burza mózgów, dyskusja, ćwiczenia zespołowe, testy i kwestionariusze, modelowanie efektywnych zachowań z wykorzystaniem kamery video). Każda sesja treningowa i warsztatowa prowadzona jest równocześnie przez dwuosobowy doświadczony zespół trenerski.

Trenerzy i ich kwalifikacje:

Jacek Filipowicz. były Szef Biura Informacyjnego Rządu, były Rzecznik Prasowy Zakładów Energetycznych STOEN, dziennikarz Radia dla Ciebie, trener, specjalista w zakresie treningów medialnych, Public Relations oraz marketingu politycznego.

Grzegorz Tyrpa. Absolwent Wyższej Szkoły Zarządzania i Bankowości w Krakowie. Absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego. Absolwent programu szkoleniowego trenerów interpersonalnych BAZA BIS. Realizator szkoleń z zakresu problematyki Public Relations, marketingu politycznego, treningów mediowych.

Certyfikaty:
Każdy uczestnik otrzymuje certyfikat ukończenia szkolenia.

Koszt szkolenia:

Koszt szkolenia wynosi 600 zł + koszt zakwaterowania (100 zł).
Kwota ta obejmuje: koszt udziału we wszystkich warsztatach, materiały szkoleniowe, wyżywienie (obiady + przerwy kawowe) dla jednego uczestnika.
Ilość miejsc jest ograniczona - decyduje kolejność zgłoszeń.